SOCIAL NEWS:

1 month ago

Erikstad Sailing Team

VM - 2.4mR GenovaÅrets VM kan oppsummeres enkelt - båthavari. Det gikk ikke en dag uten at noe gikk i stykker. Veldig skuffende, men noen ganger går alt på tverke. Første dagen ble avlyst av for mye vind, derfor ble den andre dagen første race dag. Vi hadde gjennomført et treningsrace litt tidligere i uken - som jeg vant - så litt forhåpninger om en god plassering hadde jeg. Det ble arrangert tre seilaser dag 1 og jeg begynte bra med en femteplass. Men dessverre viste det seg at jeg og en del andre hadde tyvstartet. Irriterende, men en del av gamet. En må være på hugget i starten og noen ganger blir en for tidlig ute. I det neste racet klarte jeg å tvinne storseilskjøte rundt akterstaget - helt bak på båten. Jeg tror jeg aldri vil klare det igjen, men som sagt ble dette var uken hvor slike ting skjedde. Derfor måtte jeg bryte løpet. I det siste av dagens løp var jeg bra med og ble til slutt 8. Lå tidlig helt i teten, men selv i dette løpet fikk jeg et lite havari, klarte å ordne det selv under seilasen og tapte kun seks båter på det. Den andre dagen var vinden og været av og på. Jeg var innstilt på å gjøre gode seilaser og avansere noe på resultatlisten. I de store bølgene som var er det viktig med en god elektrisk pumpe, og jeg har fått et veldig bra system. Batteriet var nyladet og alt klart for en bra dag. Men rett før den første starten slutter batteriet å fungere. Jeg må innrømme at da var positivitet ikke det som sto lengst frem i pannebrasken. Kom inn og fikk etter hvert byttet til reservebatteriet mitt. Pumpen fungerte og det siste racet var jeg klar til. Målet nå var gode enkeltseilaser. Glem alt annet som har skjedd. Startet bra, seilte riktig og ble nr 4 i mål. Fornøyd! Fredag var siste dag, samme mål. God start og seil bra! Og det fungerte lenge, lå topp 4 da bommen som holder fokken min brakk. Da var det nok. Jeg seilte inn og pakket ned båten. Mesterskapet var over for min del. Resultatet ble en 65.plass, med kun to tellende resultat en 8. og 4.plass. Skal jeg ta med noe positivt er det at farten var bra nok, og alle gangene jeg seilte og/eller fikk utstyrstrøbbel lå jeg i en veldig god posisjon. Så “dersom atte vissom atte” ville jeg nok vært med i medaljekampen, og det er det eneste positive jeg tar med meg fra dette mesterskapet. Nye muligheter neste år... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Utfordrende første dag. Første racet ble det tyvstart etter at jeg ble fem i mål, andre racet fikk jeg trøbbel med båten og måtte bryte. I det siste ble det 8.plass. Så ligger 61. Mye race igjen. Men ikke slik jeg ønsket starten skulle bli ... See MoreSee Less

I morgen starter VM - i dag har vi hatt prøveregatta. Var lite vind så vi fikk kun en kryss. Jeg var først, så dette blir spennende. I morgen et det meldt mye vind. Slik ser det ut når jeg seiler. Gleder meg ... See MoreSee Less

Da er jeg i Genova og skal seile VM i 2.4mR. I dag innmåling
#edhutleie #bjarøyeiendom #zeinerbolig #xpertinstallasjon #Bluetec #micasa #brankosauto #subaru #erikstadsailingteam #stiftelsenvi
... See MoreSee Less

2 months ago

Erikstad Sailing Team

Har du ledig tid - kontakt Branko's AutoVI HAR FUNNET RETT MANN 😊👍🚙💨 ... See MoreSee Less

3 months ago

Erikstad Sailing Team

Min sponsor EDH utleie har mange gode kurs for både privat og bedrift. Trenger du noe kurs sjekk deres Facebook side

EDH utleie
Vi tilbyr flere ulike kurs både for privat og bedrift 🙂 Vi har også mulighet for tolk om det trengs og kan sette opp egne kurs datoer for større grupper.

Se vår fulle kursoversikt på www.edh.no/kurs. For påmelding eller spørsmål ang. kurs send en mail til michelle@edh.no
... See MoreSee Less

Erikstad Sailing Team

Bronse! Ble et bra og spennende medal race. God start, men ikke nok til å klatre høyere på pallen. Men godt fornøyd ... See MoreSee Less

Erikstad Sailing Team

Dag 4 over. Ble 2, 4 og 4 og fortsatt tredjeplass. I morgen er det et race - medalrace. Gode muligheter bare å fortsette fokusere på god start, bra båtfart og riktig veivalg ... See MoreSee Less

Erikstad Sailing Team

Fortsatt fine seilforhold. Litt mer vind enn i går. Fikk ikke like god følelse i båten i dag. Serien 5, 3 og 3 gjør at jeg fortsatt er 3 sammenlagt. Men ønsker litt bedre fart i morgen ... See MoreSee Less

5 months ago

Erikstad Sailing Team

Lett vind i dag. Fikk tre race - serien 3, 3 og 2. Fornøyd. Ligger 3 lik poengsum som sølv. ... See MoreSee Less

BJØRNAR ERIKSTAD

Bjørnar Erikstad representerer Tønsberg Seilforening, og var flaggbærer for den norske troppen under Paralympisk i Rio de Janeiro 2016. Han har, til tross for sitt handikapp, vunnet flere medaljer i åpne mesterskap hvor funksjonshemmede og frunsksjonsfriske deltar. Hans åtte NM gull er alle vunnet i åpen klasse. Bjørnar er født i 1981, med det sjeldne syndromet TAR. Det har resultert i at fingre er festet direkte på skuldre og deformerte ben, han har gjennomgått 25 operasjoner før fylte 12 for å kunne gå.

SISTE NYTT:

Liten aktivitet i 2019

Sundsdal Racing har i 2019 hatt veldig liten aktivitet pga skader og helsemessige utfordringer. Neste løp som teamet deltar er i Abu Dhabi, 5/6/7 Desember.

Nytt år, Nye muligheter

2018 vil bli husket. For et år ! 2018 går inn i historiebøkene som det mest action fylte båtsport året i karrieren. Store nedturer har blitt balansert med enorme oppturer for teamet. Totalt sett har Sundsdal Racing ikke hatt så bra en sesong på mange år, sportslig....